zaterdag 15 juni 2013

Sneak Peek

Simply Pressed Clay is een nieuw product in de Stampin' Up catalogus van 2013-2014. Deze vederlichte witte klei is ongelooflijk veelzijdig. Om te beginnen is het niet echt klei. Het is een soort kneedbaar foam. De twee mallen die ook in de catalogus vermeld staan zijn gemaakt voor de klei. Het betreft een mal met drie bloemen en een mal met drie knopen. 

De klei droogt aan de lucht dus hoeft niet gebakken te worden. Zodra het droog is, is het niet hard maar is het een soort foam of schuimrubber dat z'n vorm behoudt. Dit is alleen maar goed want zo is het heel licht om verstuurd te kunnen worden, en kan het ook niet breken in de post. Ideaal voor op een kaart dus!

Ik zal zodra de catalogus 2 juli uitkomt een fimpje maken met de verschillende manieren om de klei te gebruiken, te kleuren en mogelijke handigheidjes die het gebruik ervan makkelijker maken. 

Hier alvast een kaart die ik met de 'klei' bloemen gemaakt heb. 





De kaart heb ik gemaakt in de nieuwe in-colors van 2013-2015. De klei bloemen heb ik nadat ze gedroogd waren gekleurd met Strawberry Slush re-inker met wat water en alcohol in een Stampin' Spritzer (een klein spuitflesje). Hierdoor krijg je diepte omdat de vloeibare kleur natuurlijk in de diep gelegen punten van de bloem samenkomt. 

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar Stampinsyl@gmail.com. Ik help je graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten